Herlev Forår – udsatte på mandag 1.6

Husk at der er udsatte kampe på mandag. Programmet er:

Gruppe 1:  Tuncay – Leonard ,  Michael – Thomas , Rune – Daryoush 
Gruppe 2: Kenneth og Torben , Bjarne – Bo  
Gruppe 3: Kenneth – mod Poul-Erik , Bo – Andreas  
Gruppe 4: Christian – Stig 

Turneringsleder – noget for dig ??

Her i Herlev Skakklub har jeg mere eller mindre været 99% turneringsleder igennem de sidste 100 år :o)). Jeg mener at tiden nu er inde til at øge antallet af turneringsledere i klubben med minimum 1-2 stykker. Så en opfordring til dig som måske kommende turneringsleder. Tænk over det !

Herlev Forår – udsatte på mandag 27.4

Husk at der er udsatte kampe på mandag. Programmet er:

Gruppe 1:  Michael – Casper , Daryoush – Thomas samt Tuncay – Carsten 

Gruppe 2:  Kenneth – Bjarne, Lars – Torben

Gruppe 3:  Andreas – Frank , Kenneth T – Bo samt Jan – Finn

Gruppe 4:  Søren – Mikal samt Thomas – Jørn

Vi ses mandag

Herlev Forår – Præmier:

  1. præmie i alle grupper – kr. 750
  2. præmie i alle grupper – kr. 500

Ved ligestilling deles præmierne.

11-04-2026 – Herlev Forår – nu oprettet

Så er turneringen oprettet. 32 deltagere fordelt med 8 spillere i 4 grupper efter rating. Vi ses på mandag til første runde.

Under nyheder har jeg oprettet et link direkte til turneringen. 

30-03-2026 – Generalforsamling – Forårsturnering

Hele 15 dukkede op til aftenens GF – ganske pænt antal. Som sædvanlig forløb GF´en stille og fredeligt. Der blev snakket om mange ting under “eventuelt” og det var en ganske hyggelig aften. Der var fuld opbakning til en kontingentforhøjelse fra 2027 til 1000 kroner for seniorer og 750 kroner for pensionister. Ved at hæve kontingentet kan vi forhåbentligt komme i “nul/mindre overskud” fremfor de mere eller mindre traditionelle underskud på små 2.000 kroner. En “dark horse” i hvor meget vi – altså klubben – skal sende videre til DSU afhænger af den famøse debat om hvorvidt skakklubber skal betale moms. Da Bridge er undtaget gætter jeg på at skak også undtages. Hvis ikke, må vi så se om kontingentet skal forhøjes yderligere – det håber jeg ikke. Husk at vi holder lukket den 6.april (påske) men starter skarpt op den 13. april hvor Forårsturneringen går i gang. Gruppeinddeling m.m. offentliggøres senest 12. april. 

GOD PÅSKE TIL ALLE !

24-03-2026 – Miniturnering – afslutning

Så blev de udsatte partier afviklet i går. Endnu en gang var det en stor fornøjelse at hele 20 spillere deltog og at alle kampene blev spillet.

De enkelte resultater blev: Gruppe 1: Lars Andersen nr. 1 med 4,5 point med Magnus på 2.pladsen med 4 point. Gruppe 2: Kenneth Nielsen nr. 1 med 5 point. Bo Rasmussen og Torben deler 2. pladsen med 2,5 point til hver. Gruppe 3: Finn nr. 1 med 4 point. Mikkel og Kenneth Tronborg deler 2. pladsen med 3 point. Gruppe 4: Her vinder Stig med 5 point. Andreas snupper 2.pladsen med 4,5. I gruppe 5 gjorde Mikal rent bord og vinder med 6 point. Søren snupper 2.pladsen med 4 point. Se de enkelte grupper under “sæsonplan” > Miniturnering. Præmier: 125 kroner til nr. 1 og 75 kroner til nummer 2. Ved ligestilling deles præmierne, der sendes via Mobilepay asap.

22-03-2026 – Holdafslutning

I går var der fællesafslutning i Ishøj hvor vi var flere hundrede samlet til sidste runde. Heldigvis var pladsforholdene klart bedre end sidste år. 1. holdet vandt 5,5 – 2,5 over Øbros 6.hold og sluttede som nummer 4. Holdet fik samlet 28,5 point. Vores 2.hold tabte 3,5-4,5 til Øbros 7.hold og fik ligeledes 28,5 points og endte som nummer 3. Set over hele sæsonen er jeg godt tilfreds med de 2 tredjepladser. Topscorer på 1.holdet var Peter Thorsbro, der scorede imponerende 6,5/7. Peter nærmer sig hele 2200 i rating – godt gået. På 2.holdet blev Finn Madsen topscorer med 5,5/7 uden tab. Også her en pæn rating fremgang.

Vi sluttede dagen af i klubben hvor hele 15 var med til pizza og “colaer”. Det var en rigtig hyggelig afslutning på holdskakken.  

17-03-2026 – miniturneringen

Så er der opdateret med resultaterne fra i går. Den eneste gruppe der er færdigspillet er gruppe 4 hvor Stig Svensson vandt med 5 point. Andreas Krühlmann blev nummer 2 med 4,5 points. Der er opsamlingsrunde på mandag den 23/3

10-03-2026 – miniturneringen

Det er jo en ren fornøjelse at erfare at stort set alle aktive spillere er med i miniturneringen, når der ikke engang er rating på spil :o)) Resultaterne fra i går er nu opdateret. Ses på mandag til runde 3.

07-03-2026

Holdskak – herlige resultater.

I mandags havde 2.holdet besøg af Amager 4. Holdet havde netop besejret Amagers 3.hold så mon ikke vi også kunne vinde over deres 4.hold ?. På papiret var vi favoritter med en forventet score på ca. 5,5. Sørme om holdet ikke vandt med de overbevisende cifre 7,5-0,5. !!. Vi var ikke uheldige med dette resultat. Personligt stod jeg selv i underkanten men fik lidt medvind da min modstander byttede rundt på en afbytning, der kostede en kvalitet. Jeg så ikke selv så meget til de øvrige partier – det var der ikke tid til. Dog kunne jeg følge en smule med i Bo Lunds parti på bræt 2. Bo var indkaldt som reserve her bølgede partiet også op og ned. Til sidst vandt Bo dog. Efter 6 runder har Herlevs 2.hold hele 25 point og ligger på en herlig 3.plads. Al snak om nedrykning er forduftet (99,23% sandsynlighed for ikke at rykke ned :o)). 2. pladsen er faktisk kommet i spil. Det havde jeg ikke regnet med – godt gået.

1.holdet var på udebane her i torsdag mod Valbys 1.hold. Vores hold vandt 5-3 og ligger med 23 point til en samlet 3-4 plads hvis det ikke kokser totalt i sidste runde. Sidste runde er jo som bekendt lørdag den 21. marts i Ishøj. Vi tales lige ved om logistikken ud og hjem. Jeg håber der er opbakning til pizza og en/to “colaer” i klubben efter kampene ? – egenbetaling på 50 kroner.

21-02-2026 – Miniturnering – 20 deltagere !!

Vi er sørme hele 20 spillere, der gerne vil være med i miniturneringen. Spillerne inddeles i 5 4-mandsgrupper, efter rating. 

Gruppe 1: Lars Raahauge, Lars Andersen, Magnus Egholm og Thomas Bundgaard

Gruppe 2: Bo Lund Andersen, Torben Slabiak, Kenneth Nielsen og Bo Rasmussen

Gruppe 3: Mikkel Christophersen, Allan Ringsborg, Finn Madsen og Kenneth Tronborg

Gruppe 4: Jan Qvistorff, Andreas Kruhlmann, Frank Laursen og Stig Svensson

Gruppe 5: Søren Bang, Mikal Rode, Jørn Borup og Thomas Hjort 

De skarpe iagttagere kan se at Allan Ringsborg er med i gruppe 3. Allan har været væk fra klubben i et par år men er nu tilbage her i miniturneringen på et wildcard :o). På baggrund af hans tidligere ratingtal har jeg placeret Allan i gruppe 3. Om Allan melder sig ind i klubben igen må tiden vise. Vi ses på mandag – kom gerne lidt før kl. 19.15 så I er parate til at betale indskuddet på 50 kroner :o). Vi ses. 

De 5 grupper kan ses under “sæsonplan” >> miniturnering >> “klik på miniturnering – der er et link, der viser grupperne :o)

19-02-2026 – Miniturnering – opstart på mandag den 23/2.

Til info lægger jeg turneringen op på søndag :o))

19-02-2026 – vinterturneringen – afsluttende finale

Så blev sidste runde afviklet. Tror de fleste syntes at det var sjovt at spille “free style/Fischer random” mens andre nok drager et lettelses suk over, at det nu endelig er overstået :o)). Mikal Rode har hele tiden kaldt det “Fischer rædsom” :o)).

Herunder resultaterne fra i mandags:

  1. Mikkel – Andreas – 1 – 1. Mikkel vandt så det afgørende lynskak-parti.
  2. Kenneth Nielsen – Thomas. 1,5 – 0,5
  3. Frank Laursen – Finn. 0,5 – 1,5
  4. Kenneth T – Torben. 0-2
  5. Mikal – Søren B – 1 – 1. Søren vandt det afgørende parti i lynskak
  6. Jørn – Thomas. 2-0 

Så Mikkel vandt Vinterturneringen mens Andreas snuppede 2.pladsen. Tillykke til begge. 

Der var præmier til alle – jævnfør herunder:

15-02-2026 – Vinterturneringen – finale i morgen

I morgen er der så finale. Pga. diverse afbud har jeg valgt at det er vigtigere at alle i morgen kommer til at spille fremfor 100% at holde fast ved planen om at nummer 1 i gruppe A mod nummer 1 i gruppe B. Osv. Så planen i morgen er:

Så blev de sidste partier spillet i mandags. Mikkel vandt Gruppe A med 10 points og skal i morgen spille mod Andreas om hvem, der bliver den endelige vinder af vinterturneringen. I gruppe A måtte Lars, grundet ferie, melde afbud til de udsatte partier. Det kostede så lidt på point-kontoen. Andreas vandt 6 ud af 7 og måtte kun afgive et enkelt point til Finn. Så Andreas blev en helt fortjent vinder. 

I morgen er der så finale. Pga. diverse afbud har jeg valgt at det er vigtigere at alle i morgen kommer til at spille fremfor 100% at holde fast ved planen om at nummer 1 i gruppe A mod nummer 1 i gruppe B. Osv. Så planen i morgen er:

  1. Mikkel – Andreas
  2. Kenneth Nielsen – Thomas
  3. Frank Laursen – Finn
  4. Kenneth T – Torben
  5. Mikal – Søren B
  6. Jørn – Thomas

Som det ses skal Jørn og Thomas fra samme gruppe spille mod hinanden. Men som nævnt hellere spille end at holde fast i den oprindelige plan. Det samlede indskud på 15*50 kroner = 750 kroner bliver fordelt således: (Da indskuddet er relativt begrænset har jeg besluttet at præmierne bliver fordelt til de, der spiller i morgen).

  1. 150 kroner
  2. 125 kroner
  3. 100 kroner
  4. 75 kroner
  5. – 12 – små præmier

Vi ses.

15-02-2026 – Holdskak – runde 5

I sidste uge spillede vores 1. hold hjemme mod Gentofte, der inden runden toppede stillingen. På papiret var Herlev forhåndsfavoritter med en forventet score på 5,5. Sådan skulle det ikke gå. Vores hold fik skuffende 2,5 point men sådan er skak. Holdet ligger pt. nummer 4 og er langt væk fra en nedrykningsplads. I samme gruppe som Herlev 1 “brillerede” Valby med kun af stille med 3 mand i deres kamp mod Nørrebro. Holdet tabte 1-7 men fik yderligere en straf på 3 point. Reelt skal man stille med mindst 5 mand ellers ryger holdet ud. Turneringsledelsen besluttede sig dog for at beholde holdet i rækken men fik så i stedet tildelt tillægsstaffen på 3 point.  En sådan fadæse håber jeg ikke rammer Herlev. 

Vores 2.hold vandt ude mod Amager med 4,5-3,5. Holdet ligger p.t. nummer 7 men med kun et enkelt point op til 6.pladsen, er der gode muligheder for at undgå nedrykning. Jeg tror på det !

15-02-2026 – Skakdronningen – dokumentar på Netflix

Hvis du har mulighed for at se Netflix kan jeg kun anbefale dig at se Skakdronningen. Det er en helt ny dokumentar om 3 ungarske søskende, der er med i forældrenes eksperiment om at udvikle de 3 piger til at blive verdensstjerner indenfor skak. For os, der har spillet skak i mange år, kan vi nok gennemskue at det drejer sig om familien Polgar. Eksperimentet lykkedes og specielt for den yngste Judit, der bliver den yngste GM´er nogensinde (yngre end Bobby Fischer) og den bedste kvindelige spiller i mere end 30 år. Der er en del fokus på hendes mange partier mod Gary Kasparov.

01-02-2026 – Forårsturneringen

Så er turneringen oprettet og du kan nemt tilmelde dig via skak.dk. Herlev-spillere kan også melde sig til i klubben. Turneringen starter den 13/4. Se flere detaljer på skak.dk > turneringer > 1.hovedkreds > Herlev-Forår. 

01-02-2026 – Vinterturneringen

Så er vi tæt på at have afviklet alle partierne. I gruppe B mangler der fortsat 2 partier men topplaceringerne er fundet. Andreas blev en fortjent vinder med hele 11,5/14 – godt gået. Thomas Bundgaard blev nummer 2 mens Finn blev nummer 3. I gruppe A mangler der fortsat en del partier. Her vender jeg lige tilbage med en opdatering når/hvis de udsatte partier bliver spillet den 9/2. 

24-01-2026

Vinterturneringen – runde 7. Her på mandag er der sidste runde i vinterturneringen. Kampen om 1.pladsen i de 2 grupper er “pænt spændende”. I gruppe A ser det ud til at Mikkel, Lars A og undertegnede kæmper om de 3 øverste pladser. I gruppe B har Andreas lagt sig i spidsen og kan med et enkelt point på mandag mod Søren sikre sig 1.pladsen ! – spændende. 

23-01-2026

Holdskak – runde 4

I mandags spillede vores 2.hold hjemme mod Ishøjs 3.hold. På papiret var vi klare favoritter med en forventet score på 5,5. Sådan skulle det ikke gå. Vi fik desværre kun 3,5 points og ligger nu på en faretruende 7.plads med 3 runder tilbage. Har ikke opgivet at forblive i gruppen – men der skal kæmpes !

Vores 1.hold mødte torsdag Amagers 2. hold. Også her var Herlev favoritter med en forventet score på 5,5. Det lykkedes at vinde med 4,5 – 3,5. Magnus som reserve og uden skak i over et halvt år vandt på fornem vis !. Holdet ligger nu på en delt 3-4 plads med 15,5 points. Målet er naturligvis at forblive i rækken – tror at oprykning er “lidt svært” – men 3 runder tilbage – alt kan ske. :o))

11-01-2026

I mandags holdt Peter Thorsbro et glimrende foredrag omkring primært bondestrukturer. Der var god opbakning fra klubbens medlemmer idet hele 16 var mødt op. Jeg er ret sikker på at alle fik en glimrende oplevelse og noget at tænke over. Jeg ser frem til at Peter får tid til endnu et foredrag – måske til efteråret. 

11-01-2026

Vinterturnering – runde 5 er nu opdateret. Ses i morgen til runde 6.

4-1-2026

Husk at Peter Thorsbro, klubbens stærkeste spiller, holder foredrag i morgen. I dagens anledning er der gratis kaffe :o)) – VI SES.

29-12-2025 – Frank Desting død :o(

Jeg har netop modtaget meddelelsen om at Frank Desting er død. Jeg viste godt at han var ramt af sygdom, da jeg fik beskeden fra Frank i midten af november. Sygdom går desværre nogle gange den forkerte vej og nogle gange alt for hurtigt. Frank døde den 20. december.

28-12-2025 – Øbro Nytår

Michael Tandrup leverede en pæn overraskelse da han seedet som nummer 32 formåede at spille remis i første runde mod selveste Jonny Hector. Som Michael selv sagde ” en af de bedste skakdage i mit skakliv”. Efterfølgende måtte Michael trække sig fra turneringen efter runde 2 med et maveonde – øv. Men tillykke med det halve point.

22/12-2025 – juleafslutning

I går havde vi den traditionelle juleafslutning i klubben med de sædvanlige æbleskiver og gløgg. Hele 16 dukkede op endda med besøg af Poul Erik fra Caissa!. Han bor i Herlev og er altid velkommen i klubben. Efter en god gang snak over bordet spillede vi lidt lyn-skak med betænkningstiden 7 minutter til hver. Vi var 2 grupper med 8 i hver, der hyggede sig med såkaldt almindelig skak. Lars Andersen vandt ikke overraskende den ene gruppe mens Kenneth Tronborg og Frank Laursen delte sejren i den anden gruppe. En god afslutning på året. I må alle have en rigtig god jul samt et godt nytår. Klubben åbner igen den 5. januar hvor Peter Thorsbro er på banen :o))  

10/12-2025 – holdskak – sejr til 1.holdet !

Vores 1.hold mødte i mandags Ishøj på hjemmebane, hvor vi var knebne favoritter med en forventet score på ca. 5. Lars Andersen på bræt 2 havde meldt afbud (skak i Rom :o)) hvor undertegnede så var med i stedet. Det hele endte med et godkendt resultat på 4,5 – 3,5. Lars Raahauge var færdig efter et kvarters tid. Her havde Lars´ modstander soldet en officer væk. På de øvrige 7 brætter blev der kæmpet godt og grundigt. Peter på 1.bræt vandt for tredje gang i træk!! – godt gået. Thomas Bundgaard kørte også et flot point hjem. Har bestod slutspillet af D + ulige farvede løbere. Her var Thomas´ løber klart den bedste og et 1 tal mere til pointtavlen. 3 remisser til Anders, Michael og Mikkel. Her var Mikkel nok lidt heldig. Med en officer mindre, men en enkelt bonde mere, formåede Mikkel at hive et halvt point hjem – godt kæmpet. Torben stod “pænt dårligt” i det meste af partiet. Torben havde byttet sin dronning for tårn og løber. Men modstanderens dronning var “pænt aktiv” og kørte sikkert partiet hjem. Jeg selv havde ikke en af de bedste dage. Mistede en officer i midtspillet efter en banal regnefejl – GAABBBBB. Men 4,5 – 3,5 og vi er med.    

Vores 2.hold mødte i går Caissa i en på papiret jævnbyrdig affære. Vores hold tabte lidt ufortjent 3 – 5. Jan var godt nok heldig med et halvt point mens Stig og Mikal begge stod “pænt godt” men missede. Tronborg stod efter sigende også rigtig godt men overså “et eller andet” på baglinjen. Andreas var ude i et svært slutspil med springer til hver men en bonde mindre. Slutspil ER svært og det endte desværre med et 0 til Andreas. Finn på bræt 2 fik en velfortjent remis mod gammelkendte Poul Erik Harders. Bo på bræt 2 kørte et flot point hjem. I slutstillingen hvor modstanderen gav op havde Bo 5 bønder mere end modstanderen :o)). Jeg selv havde “fornøjelsen” af at spille mod en +2000 mand (2002 helt præcist). Det sker ikke så ofte at det bliver til mere end 0 på tavlen. Men i går spillede jeg faktisk en pæn omgang skak og vandt en officer i træk 31 hvorefter modstanderen gav op. Et lidt kedeligt nederlag hvor vi havde fortjent bedre. 

01/12-2025 – holdskak

Vores 1.hold mødte i mandags Hvidovre på hjemmebane. På papiret en jævnbyrdig affære hvor Herlevs forventede score lød på 4,1. Det endelige resultat blev 4-4 så et godkendt resultat. Peter Thorsbro og Thomas Bundgaard stod for de 2 sejre. Peter vandt en bonde i midtspillet. Umiddelbart et svært slutspil men Peter fik afviklet til et slutspil med ensfarvede løbere og et tårn til hver. Merbonden gjorde udslaget. Thomas havde gang i et kraftigt kongeangreb som lykkedes i fin stil.  

2. Holdet fik oprejsning fra det store nederlag i første runde. Holdet vandt med 6-2 over Gentoftes 2.hold. Et point mere end forventet. Godt gået. Begge vores hold har nu 6,5 point og er med i kampen om de lidt sjovere placeringer. Runde 3 i holdskak er i næste uge. 

01/12-2025

Så er vinterturneringen opdateret med resultaterne fra runde 3. 4 runde her til aften.

04/11-2025

Så kom vi gang med holdskakken. 1. holdet mødte på udebane Nørrebros 2.hold. Desværre var vores hold ramt af hele 3 afbud og det lykkedes kun at få erstatninger for 2 af dem. Så “tomt bræt” på bræt 8 – ØV. Jeg tror det er flere år siden at vi sidste havde “tomt bræt” men irriterende når det sker. Heldigvis er det kun i første runde at vores 2 hold havde samme spilledag. Så nemmere med reserver hvis der fremover kommer afbud. Nå tilbage til kampen. Vores hold tabte med 5,5 – 2,5 hvor den forventede score på de 7 brætter var ca. 3,25. Jeg har kikket de forskellige holds rating igennem og det ser meget fornuftigt ud for vores hold fremadrettet, hvis vi kan mønstre “bedste opstilling” i de resterende 6 kampe.

Vores 2.hold havde besøg af “skak for sjovs” 2.hold. Her var vi overmatchet på samtlige 8 brætter så jeg vidste det blev svært. Der var så heller ikke så meget “sjov” over slutresultatet, der endte med lidt af en r..fuld. Vores hold tabte 7,5-0,5. Finn stod for det uafgjorte resultat. Den forventede score til vores hold var 2,5 så en lidt kedelig start. Jeg har også her kikket ratingtallene igennem for de øvrige klubber. Vi burde skrabe nok point til at som minimum at slutte i midten. :o)). Næste runde er i uge 48 – om 3 uger. Ses på mandag til runde 2 i vinterturneringen.

27/10-2025

Så kom vi i gang med vinterturneringen. Vi er 16, der er med og da der var 2 afbud her til aften, var vi så 12 der spillede så godt vi har lært. Det er bare pi…svært med nogle “underlige” opstillinger, men også ganske underholdende at spille Freestyle. Her til aften var det kun Lars Andersen, der, i en favoritrolle fik sine forventede 2 point. I de øvrige 5 kampe var der kamp om pointene. Se under fanebladet “sæsonplan” > “vinterturnering” hvordan det gik.

27/10-2025 – Sæsonplanen er på plads

Så er sæsonplanen på plads frem til medio juni. Se fanebladet “sæsonplan”

24/10-2025 – vinterturnering

Vi er nu oppe på 16 deltagere. Jeg har nu forberedt de 2 grupper A & B med 8 i hver. Se under “sæsonplan” for yderligere information. Ses mandag. God weekend til alle.

20/10-2025 – Freestyle – sidste opvarmning

Her til aften var vi 14 der hyggede os med freestyle. Selvom det er nogle lidt mærkelige rokaderegler, som vi lige skal vende os til, og nogle stillingstyper, der heller ikke er alt for kendte :o) – så er det faktisk meget sjovt. Det er ihvertfald det generelle indtryk. Vi blev inddelt i en 6-mandsgruppe og 2 4-mandsgrupper og vi fik opvarmning for alle pengene inden vinterturneringen starter på mandag. Der bliver 2 grupper med 7-8 i hver gruppe, der bliver lagt op i løbet af ugen. Ses på mandag. 

Vinterturneringen

Husk at melde dig til Vinterturneringen – gerne en sms til undertegnede. Turneringen begynder den 27/10 og vi spiller som bekendt Free-style med hvid og sort mod samme modstander. Der er sat 45 minutter af til hver spiller til hele partiet. Så i alt max 3 timer. Indskuddet er på 50 kroner, der alle går til præmier. Der er ingen noteringspligt. I år vil der være mulighed for 2 afbud.  

Sæsonplan

Sæsonplanen er nu opdateret med datoer og steder for holdskakken. Så snart jeg kender antallet af deltagere til vinterturneringen, bliver sæsonplanen redigeret frem til medio juni. 

Holdskak

Nu er holdskakken opdateret med datoer og steder. Skriv allerede nu datoerne ind i din kalender !!. De fleste klubber “brillerer” med ikke at have spilletidspunkt på. Har netop skrevet til holdskak.dk og bedt dem om at få rettet dette til.

Freestyle -13/10

Her til aften var der opvarmning i freestyle, der for mange var første gang. I foråret blev der afholdt en enkelt omgang af denne nye sort indenfor skak, men for mange var det første gang. Vi var i alt 11 med der hyggede sig i godt 3 timer. Vi tager endnu en gang opvarmning mandag den 20.10 inden vinterturneringen starter 27.10. Herunder de 3 opstillinger, der blev spillet. 

Plan – freestyle – 13/10

Her har vi planen for i morgen – ses. 

Herlev Skakklub – Freestyle – opvarmning – mandag 13/10 

Jeg gennemgår kort reglerne med udgangspunk i menu-punktet ”freestyle” på vores nye hjemmeside.

Herefter inddeles vi i 4 mands-grupper så godt det er muligt, der så spiller efter følgende tidsplan: Hvis ikke det er muligt korrigeres planen.

19:25 – tilfældig opstilling i ”freestyle” – på pc´en

19:30 – 20:00 – 15 minutter til hver til hele partiet.

20:00 – 20:30 – 15 minutter til hver til hele partiet mod samme modstander med omvendte farver.

20:30 – ny opstilling via pc´en

20:30 – 21:00 – 15 minutter til hver til hele partiet

21:00 – 21:30 –  15 minutter til hver til hele partiet mod samme modstander med omvendte farver.

21:30 – ny opstilling via pc´en

21:30 – 22:00 – 15 minutter til hver til hele partiet

22:00 – 22.30 –  15 minutter til hver til hele partiet mod samme modstander med omvendte farver.

Det bliver spændende.

Så hvis alt spiller er vi færdige 22:30

Kenneth

Freestyle –

Tjek eventuelt fanen “freestyle”, under nyheder, inden vi ses i morgen. 

Holdskak – 2025/2026

Så er de 2 hold sat. kan ses under menupunktet “holdskak – 2025/2026”. Der er et par stykker, der skrev sig på listen “holdskak”, der så ikke er med på et af de 2 hold. Af erfaring ved jeg, der kommer afbud i løbet af sæsonen – så tager jeg fat i dem, der er blevet forbigået :o)

Ny hjemmeside

Så er vores nye hjemmeside oppe at køre. Der vil løbende komme flere menupunkter til – jeg er åben for forslag. På vores gamle hjemmeside var der en telefonliste. Denne har jeg med vilje undladt da det er lidt for såkaldte personfølsomme oplysninger. Al historikken røg jo i forbindelse med “den hårde nedlukning”. En del er kommet med på den nye hjemmeside mens andet er sløjfet. Eksempelvis kan du ikke længere finde historik på turneringer. Der må du så tilgå “arkivet” på skak.dk. Det er muligt du savner andre oplysninger – men som Mette plejer at sige “lev med det” :o))))

Free-style opvarmning

Husk at vi de 2 næste mandage, dvs. 13.10 & 20.10 får finpudset teknikken til den kommende vinterturnering hvor der er free-style på menuen. Ses på mandag

Herlev-Mesterskabet – sidste runde – resultater

Så blev sidste runde spillet i mandags. Frode B Nielsen fra Allerød vandt i sikker stil med 6 points. Claus Andersen, ligeledes fra Allerød og Casper Olsen fra Nørrebro sluttede begge med 5,5 points. Der var hele 4 spillere fra Herlev, der sluttede med 4,5 points. Thomas Bundgaard, Kenneth Nielsen, Jan Qvistorff og Jørn B Jensen fik alle skrabet 4,5 points ind på kontoen. Flot af Jan & Jørn at slutte helt fremme i kampen om Guldhornet. Efter lommeregneren havde beregnet korrektionen, stod det klart at Thomas Bundgaard nu får sit navn graveret på Guldhornet – tillykke.

Debut til klubbens første billeder på vores nye hjemmeside.

En stolt Jan Qvistorff, der i dagens anledning sad på “fører-bordet” for første gang. Jan var med helt fremme og, set i bakspejlet, havde et 1/2 point i sidste runde været nok til at vinde Guldhornet. Det lykkedes dog ikke da Casper Olsen fra Nørrebro lige var en tand skarpere. Men flotte 4,50 point blev det til. 

Herlev-Mesterskabet – sidste runde

Kenneth Tronborg her til venstre møder Jørn B Jensen i sidste runde. Kenneth T er i favoritrollen men Jørn har spillet en glimrende turnering. Jørn trak sig sejrrigt ud af kampen. Set i bakspejlet havde Kenneth T vundet guldhornet ved en gevinst. Til højre ses Thomas Bundgaard i kamp Mod Claus Andersen fra Allerød. Thomas tabte men vandt alligevel Guldhornet